сряда, 11 април 2012 г.

Любовта изБИРА


На 4-ти април имах удоволствието да участвам в първата бирена блогърска среща, организиран от Съюза на пивоварите в България
Снимки: cwet4e ©
  Като човек, употребяващ бира за забавление, а иначе казано- на пейка в парка, в бара, на киното, на плажа, по повод и без повод, мога да кажа, че след  тази среща ще гледам с малко по-друго око на това пиво. С напътствията на сомелиера Михаил Марковски проследихме биреното вълшебство, научихме и тънкости за оценяването на качествата на едно пиво- големина на балончетата, цвят, аромат и най-важното вкус.



Снимки: cwet4e ©
И така разходката из златните класове на бирата започнаха с чаша Ломско пиво- беше остро  и горчиво, не много газирано- определено не беше по моя вкус. След това продължихме с добре познатата ми Каменица Пшеничено- цяло лято тя бе мой другар, идеалната добавка към летните горещини- кадифен цвят, добре газирана, леко сладникав вкус в края на небцето, с лека загадка на ананас. Защо ми харесва?- напомня ми за прекрасните разходки из берлинските улици и тамошното пиво. Третата чашка също ми бе до болка позната- Шуменско специално. Преди дегустацията можех да кажа, че просто ми харесва без да дам конкретен отговор. Е, сега вече го имам - идеалната комбинация между сладко, кисело и горчиво, газираното се усеща по-дълго върху езика, но не прекалено, мек вкус и лек аромат на есен.
  До тук изброените бири бяха съчетани със студени мезета, невероятно вкусно топло хлебче с подправки, кашкавалчета, пастърма и неочаквано за повечето гости- мариновани рибки.
  Постепено започнахме да потъмняваме пивото в чашите с чешко  по нашенски, иначе казано Schweik на Болярка. Честно да си призная не бях чувала за нея, но ми допадна- мек вкус, без остри разграничения, но и не успя да ме впечатли.
  С идването на топлите блюда, дойде и тъмното пиво- Stolichno   и Болярка. Не съм фен на тъмното пиво, но при по-специален повод не бих го отказала. Черешката на вечерта бяха шоколадовите трюфелчета направени с бира, в които аз се влюбих и бяха чудесно  мезе към тъмните перли.

От мен "Наздраве" и изБИРАйте бирата с любов!


2 коментара:

  1. Ломското пиво е тотален crap.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. При наличието да други Благинки определено не бих посегнала към него :)

      Изтриване